Voordelen van het gebruik van MailChimp

HP EliteBook

Hoe graag je het ook wilt ontkennen, e-mails blijven nog steeds het meest verspreide communicatiemiddel. Dit is een duizelingwekkend aantal dat jaarlijks blijft stijgen, daarom is het des te belangrijker om het serieus te nemen. Het kan essentieel zijn voor de marketinginspanningen van uw bedrijf. Daarom is het des te belangrijker om de juiste tool te vinden om het beste effect van uw promotionele inspanningen te garanderen. En recente trends hebben aangetoond dat een van de grootste kanshebbers in deze race MailChimp is. Maar waarom is dit? Wat zijn de voordelen van het gebruik van MailChimp?

3 voordelen van het gebruik van MailChimp

#1: De interface is eenvoudig en aanpasbaar

Het is belangrijk dat nieuwe gebruikers een interface hebben die niet alleen goed ontworpen is, maar ook gebruiksvriendelijk is. Gebruikerservaring speelt tegenwoordig een sleutelrol en het kan de reden zijn waarom iemand ervoor kiest om een ​​bepaalde website of een bepaald stuk software te gebruiken. Bij gebruik van MailChimp is dit echter geen probleem. Het is niet alleen gemakkelijk te gebruiken, maar het biedt je ook een manier om je e-mailcampagnes eenvoudig aan te passen.

#2: Het is gratis

MailChimp werkt uitstekend voor kleine bedrijven die willen groeien en zich willen ontwikkelen. Als u minder dan 2000 e-mail abonnees heeft, kan je het basisabonnement zelfs gratis gebruiken. Geen enkele toeslag. En voor ondernemers en bloggers die nieuwkomers zijn in hun niche, is dit zeer gunstig.

#3: De analyses zijn zeer gedetailleerd

Bij e-mailmarketing is het erg belangrijk om inzicht te hebben in de activiteiten van je abonnees. Het monitoren van e-mailmarketing statistieken kan een sleutelrol spelen in het succes van uw digitale marketinginspanningen. En door MailChimp te gebruiken, krijgt u een gedetailleerd inzicht in nuttige gegevens, zoals:

  • Hoeveel abonnees je e-mail hebben geopend,
  • Op welke links het vaakst is geklikt,
  • Hoeveel mensen zich hebben afgemeld na ontvangst van uw e-mail,
  • Hoe jouw reactie zich verhoudt tot het branchegemiddelde.